Historia Firmy
Kwark powstał w 1995 roku. Nazwa pochodzi od cząstki elementarnej, tak małej i nieprzewidywalnej, że nie wiadomo czy prawdziwej. I tacy wtedy byliśmy. W pierwszych latach robiliśmy głównie czapki, początkowo sportowe, później również berety, kapelusze, szale. Postawiliśmy na jakość materiałów i wykonania oraz własne oryginalne wzory, dzięki którym udało nam się rozwinąć i zdobyć swoje miejsce na rynku.
W 1997 roku do kolekcji czapek dołączyliśmy linię profesjonalnej bielizny sportowej. Dzięki niej odnieśliśmy sukces w Niemczech. Jesteśmy w tej chwili jedną z niewielu polskich marek znanych na rynku niemieckim – ubraliśmy miedzy innymi Niemiecką Reprezentację Narodową w Kajakarstwie i w Kanu Polo.
Polska Reprezentacja Narodowa w Wioślarstwie występowała w strojach Kwarka na Mistrzostwach Świata. W 1999 roku Robert Sycz i Tomasz Kucharski wygrali w nich złoty medal. W 2008 roku w Pekinie Marek Kolbowicz, Konrad Wasilewski, Michał Jeliński i Adam Korol zdobyli złoty medal olimpijski.
Mistrzostwo Świata ostatnio zdobywają co roku. Jesteśmy z tego niezwykle dumni, bo wiemy że codziennie od lat trenują w naszych ubraniach. Jak widać dobrze im to służy.
Nasze Ideały
Nasz sukces w dużej mierze związany jest z bardzo starannym doborem materiałów. W wielu naszych produktach stosujemy najlepsze spośród bogatej rodziny dzianin Polartec®. Testujemy każdy szczegół. Nasze ubrania są trwałe i wygodne… Można je bez obaw prać w pralce, suszyć w suszarce i w większości nie wymagają prasowania. Pozwalają zachować komfort nawet przy dużej zmianie temperatur, są miłe w dotyku i bardzo szybko schną, staramy się żeby wszystkie nowe produkty spełniały te wymagania.
W 1999 roku doświadczenia zdobyte na rynku sportowym wykorzystaliśmy w kolekcji outdoorowych ubrań damskich. Założyliśmy, że komfort i funkcjonalność są równie ważne jak wygląd i styl. Uznaliśmy, że kobiety mają nie tylko inny kształt, ale też inne funkcjonalne i estetyczne wymagania niż mężczyźni.
Chociaż trudno w to dzisiaj uwierzyć w tamtych czasach na rynku sportowym królowały unisexy. Sportowe ubrania typowo damskie w zasadzie nie istniały. Ważna była niemal wyłącznie funkcjonalność, nikt nie troszczył się zbytnio o wygląd. Niechcący spowodowaliśmy rewolucję. Każda nasza kolekcja była nagradzana za wzornictwo, oryginalność i pomysł. Początkowo bardzo rewolucyjny pomysł połączenia najlepszych cech świata mody – oryginalnego wzornictwa, piękna i kobiecości z zaawansowaną technologią, funkcjonalnością i komfortem świata sportu, został zauważony i doceniony nie tylko przez dziennikarzy. Pamiętamy jak trudno było wtedy przeforsować i obronić tę koncepcję, z jakim oporem klienci decydowali się na pierwsze zamówienia, jak bardzo wydawaliśmy się dziwni.
Zdobyliśmy wiele prestiżowych nagród, dzięki nim przyjęła się nasza koncepcja. Z czasem wszystkie firmy obrały nasz punkt widzenia. Dzisiaj już nikogo nie dziwi fakt, że kobiety i mężczyźni mają różne wymagania również w świecie sportu. Związek mody i sportu stał się niepodważalnym faktem. W związku z rozwojem i popularyzacją outdooru do „naszego” świata wkroczył wielki biznes. Wielkie koncerny odrzuciły niemodne już ideały, produkcja przeniosła się na daleki wschód, jedynym celem dla wielu firm stał się zysk.
My zostaliśmy przy swojej koncepcji. Chociaż wydawało się to bez sensu uparliśmy się i przez cały czas swojego istnienia produkowaliśmy w Polsce. Walczyliśmy o najlepsze, a nie najtańsze surowce, produkowaliśmy najlepsze, a nie najlepiej sprzedawane produkty, nie poddaliśmy się chociaż czasami było nam ciężko. Zostaliśmy małą, niszową firmą robiącą niezwykłe rzeczy. Nasze ubrania stały się „najlepszymi przyjaciółmi” naszych klientów. Niektóre są produkowane w niezmienionej formie od lat, stały się niemal kultowe. Ominął nas globalny kryzys. Teraz kiedy opadło już zauroczenie tandetą,a jakość i prawdziwa wartość produktu znów zaczyna być doceniana cieszymy się, że nigdy nie musieliśmy zrezygnować z naszych ideałów.
Przez cały czas rozwijaliśmy się. Sprzedajemy w wielu krajach Europy i w Stanach.
Projektujemy też dla innych sportowo- outdoorowych marek.